صفحه نخست          نمایشگاه‌ها          گالری تصاویر          وبلاگ خبری           درباره ما            تماس با ما

بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز،پالایش و پتروشیمی

hermesbi
نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه كه سالانه با حضور جمع كثیری ازشركتهای توانمند...

نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران به عنوان بزرگترین رخداد صنعتی و تجاری ایران در این حوزه كه سالانه با حضور جمع كثیری از شركتهای توانمند داخلی و خارجی در زمینه صنعت نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی برپا می گردد، فرصت بسیار مغتنمی است تا شركتهای فعال در این صنعت دستاوردها و محصولات خود را در معرض بازدید دست اندركاران و متخصصان این صنعت قرار دهند و با در نظر گرفتن روند تقاضای بازارها و سمت و سوی رشد این صنعت، فعالیتها و نوآوری های آتی خود را هدایت نمایند.

به گزارش اخبار نمایشگاه ها به نقل از مهر، جواد اوجی وزیر نفت در آئین افتتاحیه نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی فراتر از یک رویداد نمایشگاهی است زیرا زمینه تعاملات صنعت نفت را فراهم کرده و علت رقم تحریم‌های ظالمانه یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های خاورمیانه است.

وی با اشاره به اینکه نیازها و چالش‌های هر بخش عرضه شده، اضافه کرد: در این نمایشگاه زمینه تعاملات فراهم شده و ۱۵۰۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و از حیث مشارکت شرکت‌های داخلی ۳۵ درصد و خارجی رشد ۱۰۰ درصدی داشته اند که این آمار سال به سال بیشتر می‌شود.

اوجی اضافه کرد: همکاری‌های گسترده‌ای با شرکت‌های روسی داریم و هیئتی از این کشور در این نمایشگاه حضور دارند، با وجود تشدید تحریم‌های ظالمانه در همه بخش‌های صنعت نفت خودکفا هستیم و صادرات نفت در این دولت ۲ برابر شده است.

وزیر نفت اضافه کرد: ایران بالاترین مقدار سطح نفت و گاز جهان را دارد که در دولت سیزدهم روند تولید نفت و گاز، فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی روند صعودی داشته است و امسال نیز ۱۵ میلیارد دلار پروژه در این حوزه افتتاح خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه تمهیداتی اندیشیده شده تا تحریم‌های ظالمانه نتواند ما را از توسعه حداکثری صنعت نفت و گاز محروم کند، اضافه کرد: فرصت سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد دلار طرح بالادستی و پایین دستی در صنعت نفت وجود دارد.

به گفته وزیر نفت در سال گذشته پروژه‌های نیمه تمام ۱۲ هزار میلیارد دلار بود و در سال جاری ۱۵ هزار میلیارد برآورد می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد تا دو سه ماه آینده فاز ۱۱ پارس جنوبی پس از ۲۰ سال به بهره برداری برسد.

به گفته وزیر نفت ۱۲ طرح‌های پتروشیمی وجود دارد و صنعت پالایشگاهی نیز ارتقا خواهند داشت. از سوی دیگر گازرسانی به شهرها از طرح‌های مهم است که در مجموع این طرح‌ها ۱۵ میلیارد دلار می‌شود.

وزیر نفت اضافه کرد: سهم سازندگان داخلی در تأمین تجهیزات طرح‌های نیمه تمام بیش از ۸۰ درصد است و ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری در صنعت نفتدوجود دارد که نزدیک به ۱۶۰ میلیارد دلار فرصت سرمایه‌گذاری ایجاد کرده‌ایم از همه سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم که در این طرح‌ها مشارکت کنند.

به گفته وزیر نفت توسعه میادین نفت و گاز و تکمیل زنجیره ارزش علاوه بر تأمین انرژی کشور یکی از پربازده‌ترین فعالیت‌های اقتصادی است.

وی اضافه کرد: تولیدات نفتی و گازی متناسب با سطح ذخایر ایران نیست، و به دلیل عدم تولید متناسب و شدت مصرف انرژی دچار عدم النفع بالایی هستیم اما می‌توان با اقدامات کوتاه‌مدت در عرضه و تقاضا جهش قابل توجه اقتصادی در کشور ایجاد کرد.

وی ادامه داد: افزایش ظرفیت تولید نفت و گاز نه‌تنها مزیت اقتصادی است؛ بلکه سبب فعال شدن سایر بخش‌های کشور می‌شود و ابزار امنیتی و سیاسی است و به عنوان عامل بازدارنده سبب اقتدار کشورمی شود.

اوجی با اشاره به فناوری و مصرف بهینه نیز اشاره کرد و افزود: در موضوع توسعه فناوری و دانش بیان توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان صورت گرفته است. همچنین ممنوعیت خرید خارج ۱۵۰ کالای صنعت نفت نیز اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: تعداد شرکت‌های دانش بنیان در صنعت نفت در دولت سیزدهم ۳.۷ برابر شده است، شرکت‌های دانش بنیان از ۱۵۰ شرکت به ۵۵۰ شرکت افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: در مورد بهینه سازی و لزوم مدیریت ناترازی برای کنترل تقاضا باید اقدام شود. سالانه بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار یارانه انرژی پرداخت می‌شود و این باعث بد مصرفی است.

وزیر نفت تاکید کرد: صادرات گاز کشور معادل ۶ درصد گاز تولیدی کشور است، اما همین میزان صادرات ۶ میلیارد دلار درآمد برای کشور داشته که بیش از فروش ۹۶ درصد تولیدی است که در داخل به مصرف می‌رسد.

وی ادامه داد: به‌موازات توسعه بالادست و پایین‌دست حمایت از راهکارهای بهینه سازی در دستور وزارت نفت قرار گفته است. حمایت مالی از اجرای طرح‌های بهینه سازی از طریق فعال سازی رفع موانع تولید با استفاده از ماده ۱۲، افتتاح حساب ویژه بهینه سازی مصرف انرژی و تأسیس صندوق بهینه سازی مصرف انرژی از مهم‌ترین اقدامات است.

برای دوستان خود ارسال کنید

دیگر مطالبی که به شما پیشنهاد می‌کنیم

مجموعه‌ای از تصاویر منتخب در جریان برگزاری نمایشگاه خودرو و قطعات وابسته اهواز 1402

دی 21, 1402

گالری تصاویر

گزارش ویژه‌ی صدا و سیمای مرکز استان خوزستان از برگزاری نمایشگاه خودروهای سبک و سنگین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز

دی 21, 1402

گالری تصاویر

«خبرماشین» – برند ام وی ام شرکت مدیران خودرو با محصولات جدید خود شامل آریزو ۵ برقی، ایکس ۳۳ کراس، آریزو ۵ اسپرت در نمایشگاه خودرو اهواز شرکت کرده است.

دی 19, 1402

اخبار داخلی

برند فونیکس شرکت مدیران خودرو با محصولات جدید خود شامل تیگو ۷ پرومکس، تیگو ۸ پرومکس، آریزو ۶ جی تی و تیگو ۸ پرو e پلاس در نمایشگاه خودرو اهواز شرکت کرده است.

دی 19, 1402

اخبار خارجی

ایده تجارت هرمس

 پلتفرم‌های ما به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا از طریق نمایشگاه‌های بزرگ، رویدادهای مجازی، بازارهای آنلاین، محتوای تخصصی و خدمات داده، ملاقات کنند، محصولات را کشف کنند، تجارت کنند و رشد کنند.

صفحات سایت

54512  021

info@hermesbi.com

صفحات سایت

جهت دریافت گاتالوگ شرکت، ایمیل خود را وارد نمایید.

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید:

تمامی حقوق برای شرکت “ایده تجارت هرمس” محفوظ است.

بهار 1402